madebygrandma.blogg.se

Jag har slutat att röka och måste ha något att göra, därför syr jag. Jag syr mest babykläder men också till barn, vartefter mina barnbarn växer. Men det finns gränser för hur mycket kläder de hinner använda därför lägger jag ut en del på Tradera.

Nya tag !

Kategori: Allmänt, Nytt År, Sluta röka, Träning

Nytt År o nya föresatser , sluta röka har jag redan gjort, rök fri sedan 1,5 år men och ett stort men, har blivit tjock som en gris. Beror säkert på att jag slutat röka o fått annan ämnesomsättning men också att jag medicinerar mycket p g a min astma. Motionerar har jag gjort och gör fortfarande, inga hårda pass på gym, men en promenad varje kväll på vardagarna och mellan 1-2 timmar på helgerna. Målet är - 0,5 kg per vecka. Jag ser väldigt positivt på 2019, man , barn och barnbarn mår bra och jag mår bra och har ett nytt roligt jobb. 
Min målsättning för 2019 är att gå ned i vikt , vet att det funkar med appen FATSecret och sluta klaga, jag lyssnade på Kaj Pollack och jag håller med honom=> att alltid försöka se saker positivt kan flytta berg. 

Ha ett gott nytt 2019 ! 
(null)

Kommentera inlägget här: