madebygrandma.blogg.se

Jag har slutat att röka och måste ha något att göra, därför syr jag. Jag syr mest babykläder men också till barn, vartefter mina barnbarn växer. Men det finns gränser för hur mycket kläder de hinner använda därför lägger jag ut en del på Tradera.

Det är jag som är Grandma

Kategori: Allmänt

Innan jag bestämde mig för att starta min blogg har jag tittat på många andra och det har varit väldigt stimulerande att läsa och följa hur oerhört många kreativa tjejer det finns. Något annat som jag observerat är att tonen mellan er är väldigt go´ vilket för mig är väldigt vktigt. Vi kvinnor måste alltid tänka på att stötta varandra för vi har oftast inte det stora nätverk som män har, så därför fortsätt stötta och supporta varandra.
 
Jag har alltid tyckt det varit väldigt roligt att sy, sticka,  virka , laga mat, baka och pyssla hemma. När barnen var små så sydde jag mycket kläder åt både dem och mig själv. Sen kom karriären och jag har jobbat väldigt mycket, har jobbat i ledning för i huvudsak mansdominerade organisationer och som chef för min funktion i många år. Men nu har det vänt, nu har jag fått tiden tillbaka igen, och då måste jag göra något av den.
 
Även om man inte är proffs så blir det oftast ganska bra och det är så energigivande att sy, sticka och virka. Nu blir det ju mest till mina barnbarn och det som blir över går till Tradera eller Röda korset. Min dotter och jag kör teamwork, jag klipper, ritar och nålar och min dotter hjälper mig att sy när hon har tid. På kvällarna är det stickning och virkning som gäller framför Tv´n ( vad skönt att slippa jobbdatorn på kvällarna och få vara kreativ istället)
Ser fram emot att få fortsätta ta del av alla era trevliga bloggar.
Kommentera inlägget här: